Nytt år = ny start?

publicerat i Allmänt;
Efter att ha fått lite kommentarer att bloggen har varit väldigt tyst de senaste halvåret tänkte jag nu ge det ett nytt försök. ;)

Det har ju hänt en hel del sedan augusti då jag skrev senast, men ni som läser känner ju mig privat så ni vet ju! Haha
 
Julafton blev lyckad. Var på jullunch nere hos rasmus farmor och farfar. Där rasmus föräldrar och rasmus bror med familj också var. Åt gott, satt och pratade och gav varandra julklappar. Sedan åkte vi raka vägen till min moster där vi firade resten av julafton. Vi blev ganska många och det var jättelyckat. Evelina fick så fina julklappar. Vi åkte hem runt 19 för evelina behövde sova och då kom min kusin nicke förbi för att se film!

Nyår blev inte riktigt som planerat. Dagen innan fick evelina feber och efter mycket vel bestämde vi oss för att stanna hemma istället. Lagade trerätters och spelade bingolotto. Drack lite gott och bara myste. Så efter omständigheterna så blev det ändå en bra nyår.
 
I söndags var vi på ikea. Fick köpt ramar och en hylla. Har beställt nya tavlor till köket. Dom ska upp idag så då får ni se. Men när vi var på ikea kände jag mig så fruktansvärt trött så direkt vi kom hem gick jag och la mig, och vaknade med feber?!?! va fan hände där då. Förskolan var stängd och rasmus var tvungen att jobba så evelina tillbringade måndagen med sin farmor och farmor. Det sa inte hon nej till. Hon trivdes nog väldigt bra! Men på måndag kväll mådde jag som vanligt igen så igår hade jag evelina.
Vi började dagen med ett besök hos tandläkaren. Hon ramlade i helgen och slog i munnen. Men det var ingen fara med bissingarna som tur var. Sedan åkte vi ner till Sara i Nödinge. Hennes dotter Viktoria är född på samma dag!
På kvällen började jag få svarta fläckar i synfältet!! Så gick och la mig och vilade igen. och när jag vaknade hade jag sån fruktansvärd migränhuvudvärk!!! Så det var ju bara att försöka sova vidare. Gick och la mig kl 18 igårkväll, sedan gick jag upp vid halv 9 imorse för att ge evelina frukost. Sen kom hennes mormor och hämtade henne så jag fick gå och lägga mig igen. Nu är jag på fötter men huvudet är inte riktigt med. Känner mig som ett levande lik!
 
Evelina ligger nu och sover och ikväll ska vi bort till mamma på kalas!

 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sara:

Åh vad kul med blogg igen!! Funderade länge på att ta upp min men lusten har liksom aldrig infunnit sig 😉 Hoppas vi kan ses snart igen!! Kram

Svar: Hoppas att din lust också kommer tillbaka 😘 kram
Mona, mamma till Evelina

Kommentera inlägget här :